Return on Omar Sosa's concert tour in east Africa. The musician, to whom the public reserved a warmest welcome, evokes this trip. The interview skips into the prism of its memory: nine crossed countries, nine visited cities, nine concerts interpreted in a month and so many culutres encountered. For Omar Sosa, to play in Africa is not an furthermore experience, but another method of approach of the stage. The research for spontaneity and the importance of a constant generosity seem dominant.