Vincent is visiting his father. They do not really know each other any more, they both have the impression to be dealing with a stranger. They are alternately going to try, to avoid each other, to to provoke each other, incapable to understand each other henceforth. A letter, a musical instrument and also the memory of uncle Vincent, will be maybe the opportunity to get closer to each other.