"It's a poem about people. What they believe and what they want. And what they think they want. Even though few are things on this earth that merit our interest. And it's a poem about what mankind does. Because what mankind does is more important than what mankind does not do. And it's a poem about human beings. On what they feel in the blue night. Which sings the hymn of caravans. And how they taste sand in the plane in flames. Which crashes with a whistle. Like the song of ardent grief. And, to finish. There are poems of war. Written on a desk. While war rages. Mercilessly."