One blistering hot day in April, Caesar and Israel hear that their friend Goldman’s father is dead. They want to go to the funeral but don’t know where it is. They wander from cemetery to cemetery and end up missing the ceremony. Caesar, Israel and Goldman lead a melancholy life, fatally doomed to questioning and wandering. They despise all the people around them and hark back to their past with nostalgia. They are members of that seventies generation who each, in their own way, went around searching unsuccessfully for a meaning to their lives. “Devarim” is about this wandering, this quest, and the intertwining of existences in the past and present of Tel Aviv, the city swept by the Khamsin, the wind that drives people mad...
“I set out to install a geometrical-type narrative. Geometry posits dimensions and relationships that are relative to one another. It is a modern aesthetic of fragmentation as a lifestyle and as an artistic language. In “Devarim”, I try to articulate individuals, their personalities and fragments of their lives in the context of a true drama, i.e. Israel. I observe the details in human relationships. I insist on the word “details”, not generalities. (Amos Gitai)