In a country where the inhabitants feed, literally, on letters and on words picked in trees, reading is vital if they do not want to die from boredom. But certain books are forbidden because of their emotional contents and physical transformations which they provoke. Nadal, a lumberjack of words, has an encounter which changes his life definitively.