In a store that sells characters made out of Scoubidou strings, Nicolas the Little Musician is the only character who is entirely finished. He wakes up one day and decides to make Guillemette the Little Dancer. Unfortunately, he makes a mistake when tying his strings together and she becomes entangled, starts dancing sideways, and turns into a thousand-headed monster.