The story takes place in Guadeloupe, the day of the nomination of Barack Obama. Filéas, a nine-year-old boy, receives a feather from the hands of an Indian of the Carribbean islands. From this moment, Filéas is wants to play Indians. Finding nobody to play with him, he is going to ask the quite new president of the United States, via the television.