Daniel Peretti, old left wing militant, has never missed an election. The day of his death, he tells his oldest son, Vincent, to vote for him. That evening, Vincent finds with horror in his pocket the ballot paper that he was supposed to slide into the ballot box. He does not remember for who he voted, but for sure not the wright one.