Charly Mattei has turned over a new leaf and left his criminal past behind. For three years now he has been leading a peaceful existence dedicated to his wife and their two children. However, one winter morning, he is left for dead in a parking lot in the old port of Marseille, his body riddled with 22 bullets. To everyone's general astonishment, he doesn't die. Based on real facts, the story has been reinvented within the Marseille gangster underworld.