Andrzej Makowski knows that he is perhaps looking at his wife, Jeanne, for the last time. For Andrzej, this cancer due to asbestos no longer holds much importance for him, despite the trial currently underway. Only his granddaughter, his Agnieszka, concerns him now. Without a word, Andrzej passes away. The three women then fulfill the last act of love for their relative by carrying out the ritual of departure to the deepest degree, keeping Andrzej in their memories and calming down Agnès, rebelling against life.