Further to the disappearance of their pilot father, Nicolas and his young brother Matthieu are taken in by their closest relative, an old uncle country priest in Normandy. Very quickly, Nicolas, affected by tuberculosis, sees himself forced to remain locked in his room. However, determined to find his father, he leaves to search for him on the Norman roads, in a long initiatory journey where he will cross paths with many strange characters.