Dino is a cat who shares his life between two houses. During the day, he lives with Zoé, the only daughter of Jeanne, a police captain. During the night, he clambers over the roofs of Paris in the company of Nico, a very skillful thief.
Jeanne is on edge. Not only must she must arrest the cat burglar responsible for numerous jewelry thefts, but she also has to oversee the surveillance of the Colossus of Nairobi, a giant statue coveted by public enemy number one, Victor Costa. The gangster is also responsible for the death of a police officer, Jeanne's husband and Zoé's father. Since this drama, the little girl has withdrawn into silence and hasn't uttered a word.
Events will escalate the night that Zoé comes across Costa and his gang by surprise. A chase ensues which continues until dawn and will lead the characters to cross paths, and to help or fight each other, all the way to the rooftops of Notre-Dame.
Discover A Cat in Paris, the latest creation from Folimage Studios, on Culturebox!