Maxence Lafourcade, a peaceful single man, raises pigs in the Pyrenees. His life takes a radical turn when he learns that a highway is going to cut through his farm.
To confront the mayor and his project, he must join forces, much against his natural inclination, with the "local American", Peter Konchelsky. This retired, cynical lawyer adopts the farmer's cause, while his stunned daughter, Scarlett, looks on. She's an eccentric artist, and in Maxence she discovers an unexpected human model.
Other folk join this gang of "resistance fighters": Inès, the eco-terrorist always on the brink of combat; Fabrice, champion of the local rugby team; Bouzigue, Maxence's cousin who fears his gas pump station will lose its regular clients.
Welcome to a world populated by fools, suckers, jokers and elected officials who bury their heads in the sand. It's also full of other creatures, in particular a pig named Casanova.