A priest is found asphyxiated after a church fire. In the middle of the frightened crowd stands a mysterious woman, Madame Hecate. Her gaze fixed on the victim, she recalls a trial in 1374 during the Inquisition that led a certain Marie Tansa to the stake. This immersion in time winds up revealing the true reasons behind the fire, and the identities of those who set it off.