Elisa, 8, lives on an island off the Vendée coast. Her parents’ frequent arguments and her mother’s rejection often drive her to seek refuge with her maternal grandmother. Saddened by Elisa’s fate, her grandmother decides to break the silence and visit her daughter. On the way, she suddenly recalls the past and relives the drama that drove them apart. She realizes that her daughter’s behavior with Elisa is identical to her own some years earlier.