Staring at things in perpetual movement, such as continually rotating spirals, produces illusions. When the stimulus disappears, the opposite impression suddenly occurs. We physically feel an illusionary movement. Eyes can fool the whole body and give it a shifting sensation, like when we are in an immobile train in a station and a moving train opposite makes us feel that we are also moving.