In Malaria, a country of rain and darkness, the Evil Inventions assure wealth and prosperity, under the authoritarian rule of King Malbert. The inventors of these Evil Creations are the Mad Scientists, the country’s dominant class. They are helped by their assistants, the Igors, unfortunate, hunchbacked creatures who must obey their masters. Our Igor, an Igor not at all like the others, pursues a dream: to become a great Mad Scientist. With this aim in mind, he carries out underground experiments in his master’s laboratory, accompanied by two accomplices, Formolo, a brain filled with nutty ideas that is kept in a jar, and Rapidos, an immortal and insane rabbit. This year, at the Great Evil Sciences Fair, Igor intends to snare the main prize, which will enable him to free himself and, who knows, to win the heart of the woman of his dreams, Heidi. Will he manage to face up to his destiny? And, most importantly, will he discover his true nature, that which could change everything for him and for the Kingdom of Malaria?