A man's sole passion is a potted flower upon which he lavishes all his attention. Each night, he impatiently waits for the street lamp opposite his window to switch on so he can see his plant's shadow projected on the white wall of his bedroom. There, he can dream of an impossible love. But an increasing crack on the street lamp's glass will come to transform his reveries into nightmares.