Romania, 1953. Ana and Iancu are about to be married. The whole village is completely tied up with the wedding preparations. A veritable feast awaits the guests. Right when the celebrations are in full swing in the garden adjoining the house, the village mayor and regiment commander burst in to announce Stalin's death and that a week's mourning has been proclaimed, taking effect immediately. All celebrations are henceforth forbidden.