Originally from the Basque Country, Benoît has recently settled in Paris. Determined to put a stop to his solitary existence, he invites his new colleagues and a vague Parisian cousin to a house warming. The party ends. He bids the last guests to leave goodnight and closes the door. But when he returns to the lounge, Benoît discovers two men and a woman comfortably seated on the couch deep in conversation. It would appear that they are in no rush to leave.