Frederick Wiseman, documentarian pioneer, set up his camera and let it roll for nine weeks within the heart of the Opéra de Paris ballet.
From the costume department workshop to the performances where the prima ballerina and premier danseur shine, La Danse leads us behind the scenes of the prestigious institution and allows us to see the work of all those who contribute to creating the Opéra's exceptional stage shows.