Our story takes place in Martinique at the end of the19th century. Abandoning the plantation where they work, Hermansia and Tiquitaque, a pair of musicians, decide to settle in Saint Pierre, the cultural center of the Caribbean at that time. Our heroes intend to make a living by their music.