French is not really Henrik's strong point. He's a German student, and for him French people are nothing more than "arrogant baguette munchers".
However, he decides to participate in a Franco-German exchange that will lead him to Paris and to a small village close to Lyon, with the aim of seducing lovely Valérie, who is not only a staunch Francophile, but half-French herself.
He drags his best friend Johannes into this journey where parties, excursions, a charming exchange family, and amazing encounters transform this unwanted stay into an unforgettable summer.