Nine-year-old Nicolas must prepare a challenge requested by his teacher. When his father realizes that he's forgotten to help his son, he makes a curious decision: to explain Albert Einstein's Theory of Relativity to Nicolas. The ultimate aim is for Nicolas to then explain it to the other pupils on the last day of school.