Jack Vanarsky, an Argentinean by birth, is an unusual artist and an authentically free spirit. A sculptor and creator of “lamellisations,” he has invented a strange world full of objects that slowly move to the breath’s rhythm. This film joyfully explores Jack Vanarsky’s world, where humor runs side by side with a philosophy of life and a pataphysical take on art that provide the viewer with a breath of fresh air entirely in keeping with this creator’s imaginative world.