The story takes place in the 1920s. William, a young aristocrat, has just won a property in Chili, near Santiago, in a poker game. He takes his wife Anne-Marie there so that she can rest. Right from the moment they arrive, they are welcomed by strange and intrusive characters bound together by an oppressive and poetical figure, the ghost of Léonor, who died accidentally. The house, with its suffocating presence, becomes the theater of an incredible substitution linked to the anxieties and desires of an unsatisfied man.