Director Georges Lautner and screenwriter Jacques Robert worked on a series of "Monocle" films together, starting with this tongue-in-cheek espionage thriller. Paul Meurisse launched his career with this film, as Dromard, the French secret agent with the black monocle. In this story, a somewhat wacko nobleman is anxiously sitting out the expected arrival of the former leader of the Nazi youth corps. The word gets out to the international spy ring, and soon German and Russian agents are snooping around, hoping to be there when the man arrives. But in the end, they might as well be waiting for Godot.