Abdel is an Algerian who has been living in France for fifteen years. He is behind the wheel of his old Volvo, Amin, his ten-year-old son, by his side. While the radio broadcasts the latest news, Amin amuses himself watching the outside scenery streaming past the car window. Two highway policemen get them to pull to the side of the road.