The wanderings of a group of secret refugees, lost between two borders, trying to reach Europe. Distances investigates this time between two lives, between two places and the diverse manners to which a man adapts. Distances pursues the man far from himself, submerged by his environment and by his own stubbornness, a raw, locked energy, but which allows him to survive.