Uberts is a mentally disabled man. His mother has just died and his cousin Louis has been given the responsability of accompanying him back to the clinic. The journey takes several days and, at Uberts' request, they take advantage of it to go to the seaside. Louis discovers that Uberts wants to end his life. During their trip, the two men will go through various stages, passing from a kind of lack of understanding to a mutual tenderness. Nevertheless, the journey reaches its end in Uberts' suicide.