A gang of criminals exploit his longing for love and his position of night watchman to pull off a robbery for which Koistinen will be solely blamed. They carry this out with the help of the most callous woman in the history of movies since Joseph L. Mankiewicz’s All About Eve . Thus Koistinen is stripped of his job, his freedom, and his dreams.