An adaptation of Abbe Prevost's classic French novel 'Manon Lescaut', updated to post-World War II France, in which a former French Resistance activist rescues Manon from villagers who want to lynch her for collaborating with the Nazis. They move to Paris, but their relationship quickly turns stormy after they get involved in profiteering, prostitution and murder...