Sylvain and Angelina, two young people living in the Alps, love each other but they are separated when Sylvain thoughtlessly joins Napoléon Ier's army and takes part in all the Napoleonic campaigns until the fall of the emperor. As for Angelina who believes that her lover is dead, she marries Jean-Marie, a man she does not love, has a child and goes to America. Thirteen years later,Angelina and her family, back from the States, are buried by an avalanche in the Alps. Saved by Barry, the good rescue dog, and Father Théotime, a monk of St Bernard's Hospice, who once loved her, Angelina is reunited with Sylvain in dramatic circumstances. Her daughter Gisèle is still missing. Although old and tired, Théotime does not hesitate. He defies the snowstorm once again in the company of Barry... saves them with the help of Barry, the good rescue dog.