The porter of the celebrated restaurant "Maxim's", Julien Pauphilat, has educated his daughter at Versailles where she is ignorant of his profession. He has even forbidden his mistress Lise to go to Maxim's. But the sudden change of his day off reveals brusquely reveals to him that Lise has a lover, a penniless libertine André du Velin. A few days later, he barely managed to prevent his daughter, who had come to Maxim's to celebrate the passing of her examinations, from discovering her father's true identity. This decides him to give up his job and retire into the country. To this end, he buys André du Velin Castle at a cheap price and installs his daughter there...