A revolution has just happened in a South American country while its dictator is away on a trip. He decides to return to subdue the revolutionaries. On the flight to Rome, he meets Luis Vargas, the leading opponent to his dictatorial regime. But General Ribéra learns that Luis has taken this flight to kill him, having boarded with a bomb hidden in a typewriter. Ribéra dies from a heart attack, leaving Luis to do everything he can to save the passengers.