Bastien du Boccage is a repeat offender: hasn't he been sent to jail no fewer than six times? But he is no ordinary criminal mind you. As a matter of fact he is a newspaper editor and should have no problems with justice. The trouble is that he has a sister, Lucrèce, who is agony aunt in his newspaper and who tends not to mince her words. To make matters worse, Francine, his daughter, has fallen in love with Bruno, a penniless student and Lucrèce is prepared to do anything to prevent her marriage...