Based on a true story, “Yossi and Jagger” depicts the love affair between two Israeli army officers stationed at a military base on the Israeli-Lebanese border. These soldiers in love with one another try to find their bearings in an oppressive, rigid system that has obliged them to defend a cause in which they don’t necessary believe.