After losing his job, Artemio, a young knife-sharpener, is saved from desperation by Dino who invites him to join a terrorist gang with hazy objectives. In the gang he meets Bragueton, an unemployed soldier, Domingo Acevedo, an inveterate gambler recently dumped by his wife, Don Bachetta, a retired anarchist obsessed with libertarian utopia, and Eva, a young Frenchwoman with whom he falls madly in love.