In a matter of seconds, the life of Samy, a young French/Algerian, is knocked completely off balance.
Obliged to flee France in order to escape the police, he’ll search refuge with his maternal grandfather who lives in the mountains of Kabylia.
Nadia, his pregnant and widowed cousin, is violently hated by one of her cousins, Issam, who lived in France before being deported back to Algeria.
Then there’s the grandfather who lives trapped in the memory of a lost eldorado represented by a block of land that now no longer produces any riches.
Samy never reveals to his family the reason for his visit, but the passing days and the country’s oppressive climate revive his internal chaos. By escaping justice back home, what price must Samy pay to pardon his crime?