Martin Terrier (Alain Delon) has a problem. He wants to quit his job, but unlike everyone else, he cannot do it because he is a hired hitman and his employers would hate to see him turned out to pasture, he knows too much, and he is still useful. When he escapes to the countryside for a while, he meets Claire (Catherine Deneuve), and love blossoms. Back in Paris to confront his employers once again, Terrier gets an ultimatum -- do one last job for them and he can go free. He has no choice but to accept, even knowing that the odds on a long retirement have just changed for the worse.