Une nuée de corbeaux posée sur le toit Some archival family photographs and a Yiddish text dating from 1942, which was hidden and discovered by accident thirty years later, form the basis of this film. A fragment of history is explored – that of Jews in Europe, once alive and who have now disappeared – in an imaginative way.