As a filmmaker and happily married man Alain Cavalier leads an unremarkable life for the most part. However, it is the little moments that one experiences life and deals with injury and death that the true tale of humanity lies. In this respect, Cavalier has produced a remarkable snapshot that is at times intimate and others extremely impersonal.
Similarly, episodes involving his father and mother precede their eventual deaths each in succession. Then Cavalier himself is struck with skin cancer around his nasal area which allows him to candidly reveal this painful experience which forces him to get reconstructive surgery.