"If I get along well with someone, if I am attracted to what that person does, then I have an annoying tendency to desire to film that person. I get rejected or not. It sometimes happens that one has a change of heart after saying yes. The shoot can last years or simply an afternoon. So I Stock a lot of films that I edit, that I abandon or eventually take up again. And then, simple pleasure in the middle of disorder, four films come together merely to form one. Witout any of the persons who make up the ensemble ever meeting."