The myths of Samson and Massada teach generations of young Israelis that death is preferable to living in submission.
Pushed to the limit, this population, like the Jews confronting the Romans, or Samson confronting the Philistines in the past, screams out its anger and despair. Avi Mograbi, an Israeli filmmaker, believes in the power of dialog, with the Palestinians under siege and the overpowering Israeli army.