Victor Lasnier (Peter Ustinov) writes and makes films. His talent has made him famous and he lives with the charming Corinne (Bernadette Lafont). However, Victor is not an entirely happy man: his stoutness – he weighs 120 kilos – worries him. What’s more, Corinne and even his producer don’t hesitate to warn him about the high blood pressure and the heart attack that are waiting in the wings. He therefore decides to lose weight. So begins for him the discovery of a massive industry as devoted to relieving him of his money as of his obesity. All kinds of machines, special fabric underwear, slimming soaps and creams, and low-calorie drinks are prescribed by a fleet of specialists, doctors, dieticians and biotherapists whose fees are as substantial as their clients’ paunches. Despite all this advice and the miraculous remedies, the filmmaker doesn’t lose a pound. Instead, he becomes irritable and anxiety-ridden. At a gym, he encounters Patricia (Catherine Alric) who falls in love with him. But Victor no longer has any confidence in his charm and avoids the young woman. When he meets her again in yet another slimming center, where she has come to hunt him out, he realizes that Patricia really loves him, to such a degree that she suggests: “Stay with me, we’ll lose weight together.”