Azad, a young Kurd, leaves his parents to join his older brother in Europe. When he arrives in Germany, he stays in a hostel where he meets Ibo, a nine-year-old orphan who is also a Kurd. A deep friendship develops between the two boys. But an unfortunate encounter with two Turkish brothers degenerates into crime and revives the tensions between the two communities.