For some years now, thousands of refugees arrive in Calais in the hope of getting across to England. Some of them, discouraged by the danger of the journey across the Channel or finally preferring to remain where they are, have chosen to stay in Calais. Cinq exils et quelques autres is their story. Through the tales they tell us, from their decision to leave their homelands to temporarily or definitively settling in Calais, situations arise that lead to exile, as do the means by which it is made possible, the hopes it gives rise to, but above all the conditions in which it is experienced here.