After seeing a television program about Eric and his solitary struggle to stop a tunnel being built, a woman who runs a small hotel, the director of a PR firm, an anorexic woman and a group of autonomous activists join forces with him.
For Eric, the tunnel symobolizes the mad and useless rush of progress that denies the spiritual dimension of human destiny.
Their little group begins to fall apart, undermined by incessant quarrels that muddle feelings and politics. But rebirth follows after a fall.