On the stage in a Chinese nightclub, an elderly captain narrates a musical show that tells the story of the famous Widow Ching. The show's power is so intense that the spectators are transported back into 19th century China.
When her husband is murdered, the Widow Ching takes command of his troops in order to uphold his honor and avenge his death. She scours the seas and attacks the emperor's ships, who, to put a stop to it, sets his powerful naval fleet upon her. Surrounded, the pirate gets ready to face her final battle. The siege lasts until the emperor sends her an enigmatic message that only she knows how to decipher.