Vera Drake lives with Stan, her husband, and their two children, Sid and Ethel: a happy, tightly-knit working-class family.
Energetic and cheerful, warm-hearted and devoted, Vera gives her all to her family and neighbors.
When one of these women is hospitalized in a serious condition, the police investigates and comes to arrest Vera during the family‚s celebration of Ethel’s engagement.